Karadeniz Tünelleri
Karadeniz Tünelleri

Karadeniz Tünelleri


Türkiye’nin kuzeyini neredeyse tamamen kaplayan mavi deniz ve yeşil ormanların buluştuğu Karadeniz Bölgesi adını komşu olduğu Karadeniz’den alır. 
 

Karadeniz Sahil Yolu projesi Azerbaycan, Gürcistan ve Ermenistan’ı Türkiye’ye ve Türkiye üzerinden Avrupa’ya başlayan yegane bir yol olması açısından önem kazanmaktadır. Proje, Giresun-Sarp arasındaki yaklaşık 350 km. lik yolda ve 17 adet çift tüp, 12 adet tek tüp olmak üzere, daha önceden yapılan 6 tünelle birlikte, toplam 29 tüneli (toplam tünel uzunlukları 33km.) kapsamaktadır.

 

Tünellerin, elektrik, elektronik, elektromekanik ve çeşitli kontrol sistemlerinin proje dahil yapım işleri Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından 2007 yılında Siemens’e ihale edilmiş olup, 2009 yılı içinde tamamlanmıştır. Proje kapsamı ve teknolojisi bakımından dünyadaki önemli projeler arasında gösterilen aydınlatma projesi LİTPA & Seder in birliğinde uzun ve yorucu bir takip süreci sonunda gerçekleşmiştir. Toplam 23 Tünel ve yaklaşım yolları için aydınlatma projeleri ve aydınlatma armatürleri Seder tarafından sağlanmış olup, yaklaşık toplam 4050 adet armatür kullanılmıştır.

 

Aydınlatma tasarımı tünellerde, CIE 88-2004 ile uyumlu zıt-yönlü (counter beam) aydınlatma sisteminden oluşmaktadır. Şartname gereğince tünellerde, çeşitli reflektör ve güç seçenekleriyle die cast aluminyum-alaşım gövdeli AF4 ve yaklaıım yolları için de CIE 140 standartlarına uygun olarak yapılan tasarıma göre IPSO kullanılmıştır. 

Ulaşım Yolları

  • Antalya Expo 2016
    Antalya Expo 2016
  • Marmaray Metrosu
    Marmaray Metrosu
  • İstanbul Metro İstasyonları
    İstanbul Metro İstasyon...
  • İstinye Park AVM Yol Aydınlatması
    İstinye Park AVM Yol Ay...
  • Konya Yüksek Hızlı Tren Garı
    Konya Yüksek Hızlı Tren...